K, Spa
12 Nauji straipsniai

Zarasai. Atgavo jėgas Šventojoje

Važiuodami į Šventąją, Zarasų rajono neįgalieji pakeliui aplankė Kryžių kalną.

Bendruomenių veikla
Nustatymai

Laima Gorpinič su „Bičiulystės“ skaitytojais dalijasi kelionės į Šventąją įspūdžiais.

Zarasų rajono neįgaliųjų draugijos nariai šiemet Šventojoje ilsėjosi vieni iš pirmųjų. 44 neįgalieji iš Zarasų ir Dusetų vyko į kelionę naujuoju Lietuvos neįgaliųjų draugijos autobusu. Tai LND dovana visiems draugijos nariams 30-mečio proga. Autobusas pritaikytas rateliais judantiems neįgaliesiems vežti. Labai džiaugiamės šia dovana ir mes. Dėkojame autobuso vairuotojui Gintautui už saugią ir patogią kelionę.

Važiuodami į Šventąją, Zarasų rajono neįgalieji pakeliui aplankė Jurgaičių (Domantų) piliakalnį, dažniau vadinamą Kryžių kalnu. Ant piliakalnio yra tūkstančiai kryžių, atvežtų ne tik iš Lietuvos vietų, bet ir iš užsienio. Kiekvienas kryžius turi savo istoriją ir savo intenciją. Garsusis Kryžių kalnas liudija pagarbą ir ištikimybę kryžiaus aukai. Jį dar labiau išgarsino 1993 m. čia apsilankęs popiežius Jonas Paulius II.

Šventosios mokymų ir reabilitacijos centre mus pasitiko administratorė Adelė Petrutienė. Ji priminė poilsiautojams taisykles ir palinkėjo gražaus bei smagaus poilsio. Daugeliui tokia kelionė per visą Lietuvą – vienintelis išvykimas iš namų, leidžiantis pakeisti namų aplinką, prasiblaškyti, sustiprinti sveikatą. Oras pasitaikė nuostabus. Saulė ir šiltas pajūrio vėjas glostė mūsų kūnus. Jūra, dar tokiu metu šaltoka, viliojo nors trumpam įmerkti kojas ir pajusti švelnų į krantą besiritančių bangų prisilietimą. Su malonumu vaikščiojome Baltijos jūros pakrante, kvėpavome jodu prisotintu oru, ant švelnaus paplūdimio smėlio džiaugiamės saulės spinduliais. Kai kurie draugijos nariai jūrą pamatė pirmą kartą.

Aplankėme Klaipėdos jūrų muziejų. Po rekonstrukcijos atidarytas akvariumas sužavėjo ten gyvenančių gyvūnų gausa, istorija, naujais eksponatais. Didžiausia atnaujinto akvariumo intriga – povandeninis tunelis, į kurį įžengus iš labai arti galima stebėti pagrindiniame baseine gyvenančius eršketus. Susižavėję žiūrėjome delfinų pasirodymus.

Po kelionės gardžiai papietavome HBH pramogų komplekse.

Nuo Šventosios iki Palangos – vos keli kilomet­rai. Kas norėjo, galėjo aplankyti Palangos tiltą į Baltijos jūrą, pasivaikščioti Basanavičiaus gat­ve, nusipirkti lauktuvių. Drąsiausieji užlipo į Palangos švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčios bokštą, kur įrengta apžvalgos aikštelė. Iš 21 m. aukščio galima grožėtis kurorto panorama ir jūra.

Poilsio laikas prabėgo greitai. Susirinkę į atsisveikinimo vakaronę, pasidžiaugėme smagiai praleistu laiku Šventojoje. Esame dėkingi Zarasų rajono neįgaliųjų draugijos pirmininkei Vilhelminai Dubnikovai už gerai organizuotą kelionę, už rūpestį, gerą žodį, šiltą apkabinimą.

Į namus grįžome kupini naujų įspūdžių, įdegę, pailsėję, pagražėję, atjaunėję.