S, Spa
15 Nauji straipsniai

Kretinga. Kelionė į Maironio gimtinę

Kretingos neįgalieji aplankė Raseinius ir Šiluvą.

Bendruomenių veikla
Nustatymai

Laimutė Kasparavičienė „Bičiulystei“ parašė apie Kretingos rajono neįgaliųjų draugijos narių kelionę po Žemaitiją.

Mes, 50 Kretingos rajono neįgaliųjų draugijos narių, su pirmininku Antanu Juškėnu važiavome į ekskursiją.

Anksti ryte atvykome į Raseinius. Mus pasitiko gidė Gražina Pečkaitienė. Pirmiausia ji papasakojo apie Raseinius, miesto praeitį ir aprodė, kaip vėl atgyja jų miestas, kaip tvarkomi parkai, skverai. Viename iš jų stovi paminklas, skirtas nepriklausomai Lietuvai. Ant pjedestalo stovintis žemaitis, ranka prispaudęs laiko mešką. Jį 1933 m. sukūrė skulptorius Vincas Grybas.

Kitas parkas pavadintas Maironio vardu, jame 1912 m. pastatytas paminklas poeto 150-ajam jubiliejui paminėti. Prie jo prisiminėme Maironio eiles. Aplankėme Magdės šulinį. Gidė papasakojo legendą apie jo atsiradimą.

Toliau kelias vedė į Maironio tėviškę. Senoje trobelėje įrengtas nedidelis, bet jaukus muziejus. Siauru keliuku, apsodintu ąžuolais, kuriuos prižiūri mokiniai, mes palengva ėjome į poeto gimtinę. Pakelę puošia tautodailininkų sukurti koplytstulpiai. Vaikščiojome Maironio apdainuotais takais, pro tyliai čiurlenančius mažus upelius, pro vietą, kur jis sėdėdamas mąstydavo, klausydavosi paukštelių čiulbesio ir kurdavo eiles. Atėję į gimtinę dainavome pagal poeto žodžius sukurtas dainas.

Mūsų draugijos narės Juzefa Jucienė ir Laimutė Kasparavičienė paskaitė savo kūrybos eilių.

Po to sveikinome du Petrus ir Petronėlę su vardadieniu ir išvažiavome į Šiluvą. Aplankėme šventas vietas, palytėjome Šventos Marijos akmenį. Ir vėl keliavome prie aukščiausio ir ilgiausio geležinkelio tilto.

Vėliau nuvykome į Viduklę pas garsiąją Magdę paragauti įžymiųjų koldūnų. Pavalgę, atsigėrę šaltos giros, atsigaivinę, nuvažiavome į Nemakščius pas Leoną Tamulevičių, savo sodyboje įkūrusį Aštuonračio muziejų. Jis noriai papasakojo apie surinktus eksponatus – kiekvienas daiktas turi savo istoriją. Visur tvarkinga, gražu. O svarbiausia – senovinis aštuonratis suremontuotas ir dažnai Nemakščių gatvelėmis vežioja atvykusius turistus. Atsisveikinome su sodybos šeimininku, palinkėjome geros kloties. Dėkojome gidei Gražinai už išsamias žinias apie Raseinių rajoną.

Nors ir pavargę, bet laimingi keliavome namo. Pro šalį skriejo Lietuvos laukai, miškai, skambėjo Maironio eilės.