A, Spa
12 Nauji straipsniai

Kalvarija. Mes turime tikslą!

Kalvarijos neįgalieji apsilankė Dzūkijoje.

Bendruomenių veikla
Nustatymai

„Bičiulystei“ atsiųstame laiške Ona Trečiokienė pasidalijo įspūdžiais iš įdomios ir turiningos kelionės po Dzūkiją.

Kas jungia žmones? Dažniausiai – tie patys tikslai ir noras kartu juos įgyvendinti. Kalvarijos savivaldybės neįgaliųjų draugijos Sangrūdos seniūnijos nariai stengiasi kartu keliauti, pažinti savo kraštą ir tas tikslas mus veda į įvairias Lietuvos puses ir vietas, o šį kartą – Dzūkijos link. 8 žmonių grupė nutarė aplankyti Dainavos kraštą, nes jis yra turtingiausias savo maršrutais ir objektais.

Pirmiausia sustojome prie Rudaminos piliakalnio ir visi į jį įkopėme. Atsivėrė nuostabūs vaizdai, o piliakalnio istorija byloja apie tai, kad 1240 metais kunigaikštis Ringaudas čia pastatė pilį, kurioje, kai kurių šaltinių teigimu, 1251 metais buvo karūnuotas vienintelis Lietuvos karalius Mindaugas.

Toliau keliavome į Veisiejus, kurie yra 2019 m. Mažoji Lietuvos kultūros sostinė. Apsilankėme Veisiejų krašto muziejuje. Esame dėkingi mūsų kraštietei Reginai, kuri labai įdomiai papasakojo apie šio krašto istorijos vingius, apie L. L. Zamenhofą, kurio dėka Veisiejai laikomi esperanto kalbos gimtine.

Aplankėme ir Merkinę su garsiuoju piliakalniu, pasižvalgėme iš Merkinės apžvalgos bokšto. Abiejų viršūnes pasiekėme ne visi, bet mes žavimės Linu, kuris visur ir visada pasiekia tikslą, nors ir kaip nelengva jam tai būtų. Užsukę į Merkinės krašto muziejų susipažinome su legendomis apipinta senosios Dzūkijos krašto sostinės istorija, apie kurią primena ir memorialas Dainavos apygardos partizanams. Kiekvienas Merkinės kampelis alsuoja istorija, glaudžiai susijusia su tragiška visos valstybės praeitimi. Pabuvojome ir Merkinės piramidėje, grožėjomės A. Česnulio drožinių ekspozicija.

Ne viską, ką buvome numatę, suspėjome aplankyti. Dar laukia kiti Dainavos krašto objektai, į kuriuos važiuosime netrukus. Grįžome šiek tiek pavargę, bet pilni įspūdžių ir suvokimo, kokia turtinga bei graži savo praeitimi ir dabartimi yra mūsų Lietuva.