Kurį laiką negalią turintys žmonės sostinėje negalėjo pasinaudoti „Socialinio taksi“ paslaugomis. Šiuo metu paslaugų teikimas jau atnaujintas, tam numatytos savivaldybės lėšos, tačiau „Socialinio taksi“ gali nepavykti išsikviesti taip greitai, kaip norėtųsi.
Turi būti nustatytas pasaugos poreikis
Pasak „Socialinio taksi“ vadovės Solveigos Ratkevičiūtės, jie jau yra pasiruošę teikti paslaugas visu pajėgumu. Darbui pasirengę 4–5 automobiliai, kiekvienas iš jų per dieną gali įgyvendinti iki 16 užsakymų. Tačiau keliauja vos vienas kitas žmogus, nes transporto paslaugomis galima pasinaudoti tik tuomet, kai yra nustatytas toks poreikis. „Žmonės nori keliauti, bet jiems dar nėra nustatytas poreikis, vadinasi, jie negali gauti paslaugos. Mūsų klientas skambina užsisakyti paslaugą, o mes pasakome, kad negalime jos suteikti, nes jūs turite įsivertinti poreikį, pradedame aiškinti, kaip ir ką padaryti“, – apgailestauja „Socialinio taksi“ vadovė.
Pasak S. Ratkevičiūtės, „Socialinis taksi“ turi daugiau nei 1700 klientų Vilniuje, o paslaugos nustatymas šiuo metu trunka iki mėnesio. „Lėšos yra skirtos iki metų galo, tačiau aš abejoju, ar visi klientai iki metų galo bus nusistatę tą poreikį“, – svarsto „Socialinio taksi“ vadovė. Jos žiniomis, šiuo metu transporto paslaugų poreikis yra įvertintas labai mažai daliai žmonių. Žmonės dažnai apie tai nežino, tikisi, kad paslaugos bus teikiamos senąja tvarka – tiesiog susisiekus su „Socialiniu taksi“.
Žmonės nežino apie naują tvarką
S. Ratkevičiūtė apgailestauja, kad dabartinė paslaugos nustatymo tvarka yra nelanksti ir ilgai trunka. Tarkim, socialinis darbuotojas paslaugos poreikį vertina atvykęs į namus.
„Jei žmogus gyvena ketvirtame nepritaikyto namo aukšte ir sėdi neįgaliojo vežimėlyje, ar tikrai socialiniam darbuotojui reikia nuvykti ir pasižiūrėti, kaip jis ten gyvena? Turime ir SPIS, ir visas technologijas, prieiname prie visų duomenų. Man atrodo, viskas galėtų būti paprasčiau“, – svarsto „Socialinio taksi“ vadovė. Jos teigimu, savivaldybei buvo pasiūlyta, kad patys „Socialinio taksi“ atstovai, kurie yra socialiniai darbuotojai, taip pat tą poreikį galėtų įvertinti.
Pasak S. Ratkevičiūtės, dabartinė tvarka nepalanki ne tik žmogui, bet ir stabdo „Socialinio taksi“ darbą: „Mes gavome 40 tūkst. eurų. Bet mes tų pinigų nematome. Mums sumokama už kelionę, vienos įkainis yra 8 eurai. Tai jei vyksime į 100 kelionių, gausim 800 eurų. Tai reiškia, kad jei negalime vežti žmonių, kuriems nenustatytas poreikis, mes neuždirbame pinigų, negalime išlaikyti darbuotojų. Mes galime ir esame pasirengę padaryti kur kas daugiau, nei aplinkybės leidžia šiuo metu.“
Pasak S. Ratkevičiūtės, žmonės „Socialinį taksi“ renkasi, nes kartu yra suteikiama ir asmeninio asistento paslauga (tik vieną iš turimų automobilių vairuoja neįgaliojo vežimėliu judantis vairuotojas) – pagelbstima nusileisti laiptais, žmogus palydimas į parduotuvę, padedama išnešti šiukšles ir pan. Daug dėmesio skiriama paslaugos kokybei. „Socialinio taksi“ paslauga prieinama visomis savaitės dienomis bet kuriuo paros metu. Kelionė Vilniaus miesto ribose kainuoja 2,30 eur į vieną pusę ir 3,45 eur į abi puses (su laukimu iki 1 val.).
Vis dėlto S. Ratkevičiūtė nusiteikusi optimistiškai: „Faktas, kad yra taisytinų dalykų, bet savivaldybė girdi ir tikiuosi, kad įvyks pokyčių.“
Dėl paslaugos reikia kreiptis į savivaldybę
Vilniaus miesto socialinių paslaugų centro direktorė Skaistė Jusienė paaiškino, kad transporto paslaugos skiriamos Vilniaus miesto savivaldybės gyventojams, gyvenantiems savo namuose ir deklaravusiems gyvenamąją vietą Vilniaus mieste arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą. Tikslinė grupė – asmenys, kurie dėl amžiaus, ligos ar negalios turi mobilumo problemų.
Transporto paslaugomis norintys naudotis gyventojai turi kreiptis į Vilniaus miesto socialinių paslaugų centro socialinius darbuotojus ir užpildyti prašymą-paraišką socialinių paslaugų poreikiui nustatyti. Per 10 dienų socialinis darbuotojas įvertina poreikį šiai paslaugai asmens namuose ir per 10 dienų Vilniaus miesto socialinių paslaugų centro direktoriaus įgaliotas darbuotojas priima sprendimą dėl transporto paslaugų skyrimo.
Aurelija BABINSKIENĖ
Šį straipsnį galite skaityti lengvai suprantama kalba.