Beveik prieš 1,5 metų savo veiklą pradėjusio „Asistentinio taxi“ veikla įsibėgėja. Pavėžėjimo ir asistavimo paslaugas negalią turintiems žmonėms sostinėje šiandien teikia jau 4 automobiliai.
Padėti judėjimo negalią turintiems asmenims gyventi orų ir visavertį gyvenimą, aktyviai leisti laisvalaikį, palaikyti socialinius ryšius su draugais ir artimaisiais, plėsti jų galimybes įsitraukti į visuomenės gyvenimą užsibrėžę rateliais judantys Vaidas Kuliauskas ir Mindaugas Stanevičius prieš 1,5 metų įkūrė „Asistentinį taxi“. Jų teikiamomis pavėžėjimo su asistavimu paslaugomis pasinaudoję neįgalieji negailėjo nuoširdžių padėkos žodžių, o žinia apie tokią pagalbą netruko gana plačiai pasklisti. Išaugus poreikiui nuspręsta įsigyti dar keletą automobilių.
„Asistentinio taxi“ komanda žmonėms su negalia gali padėti nuvykti į darbą ir gydymo įstaigą, oro uostą ir koncertą – visur, kur reikia, ir kada reikia, – sako V. Kuliauskas ir priduria, kad nors klientų netrūksta, jų teikiamomis transporto paslaugomis galima pasinaudoti gana operatyviai. – Savo gyvenimo labai iš anksto planuoti nereikia, pakanka iš vakaro mums paskambinti. Jeigu nutinka kas nors skubaus – pavėžėjame ir apie tokį atvejį pranešus tą pačią dieną. Be to, „Asistentinio taxi“ feisbuko paskyroje skelbiame apie neužimtas laisvas valandas, kuriomis galima pasinaudoti be išankstinės registracijos.“
V. Kuliauskas pasakoja, kad šiemet, įgijus metų patirtį, nuspręsta dar labiau išplėsti veiklą ir dalyvauti Vilniaus miesto savivaldybės paskelbtame transporto paslaugų žmonėms su negalia konkurse. „Mūsų paraiška buvo palankiai įvertinta ir pavėžėjimo paslaugoms teikti skirtas 20 tūkst. eurų finansavimas, – sako V. Kuliauskas. – Tiesa, šis projektas pakeitė anksčiau buvusią paslaugų užsakymo tvarką. Transporto paslaugomis pasinaudoti norintys žmonės su negalia turės kreiptis į Socialinių paslaugų centrą ir pateikti prašymą socialinių paslaugų poreikiui nustatyti. Į namus atėjęs socialinis darbuotojas įvertins poreikį (jam paminėkite, kad naudositės „Asistentinio taxi“ pavėžėjimo paslaugomis), o po 10 dienų bus priimtas sprendimas dėl transporto paslaugų teikimo. Tai gali šiek tiek užtrukti, tačiau tai padaryti užteks vieną kartą, ne prieš kiekvieną užsakymą.“
Į gautus užsakymus vyksta 3 „Asistentinio taxi“ žmonėms su negalia vežti pritaikyti automobiliai, ketvirtasis lieka atsargoje, kad vienam kuriam nors sugedus ar atsitikus kitoms nenumatytoms aplinkybėms galėtų nedelsiant perimti užsakymus. Jeigu žmogui reikia didesnės pagalbos, pavyzdžiui, padėti nusileisti laiptais, kartu su vairuotoju vyksta ir asmeninis asistentas, jeigu ne – asistavimo paslaugą atlieka vienas darbuotojas. Kokį ekipažą siųsti, išsiaiškinusi konkrečias aplinkybes ir asmens poreikius, nusprendžia užsakymą priimanti operatorė.
V. Kuliauskas sako, kad tokių paslaugų poreikį padiktavo tiek jo, tiek Mindaugo asmeninė patirtis. Vaikinai lanksčiai reaguoja ir į kitas negalią turintiems žmonėms kylančias aplinkybes. Pavyzdžiui, kasdien brangstant pragyvenimui, nusprendė sumažinti savo teikiamų paslaugų įkainius. „Jeigu keliausite iki 5 km darbo dienomis nuo 8 iki 17 val., kelionė bus nemokama, jeigu atstumas didesnis, darbo dienomis nuo 8 iki 17 val. kelionės kaina į vieną pusę – 1,50 euro, tiek pat kainuos ir kelionė atgal. Ne darbo valandomis ar savaitgaliais galioja sena kaina – 2,40 euro“, – sako V. Kuliauskas.
„Asistentinio taxi“ įkūrėjai džiaugiasi, kad pavyko sukurti įmonę, kuri ne tik teikia labai reikalingas paslaugas, bet ir įdarbina negalią turinčius žmones: „Šiandien mūsų komandoje yra 8 žmonės, 5 iš jų turi negalią“, – sako V. Kuliauskas.
Onė PŪKAITĖ
„Asistentinio taxi“ archyvo nuotr.
Šį straipsnį galite skaityti lengvai suprantama kalba.