Vežimėlių remontas – nemokama paslauga

Neįgaliųjų technika remontuojama nemokamai.

Atvira visuomenė
Nustatymai

Panevėžio rajone, Upytėje, gyvenanti Aušra Račienė porą metų metų vargo su neveikiančiu vežimėliu. Ji apgailestauja nežinojusi, kad vežimėliai remontuojami nemokamai, o meistras netgi atvyksta į namus. 

Nežinojo apie teikiamą paslaugą

A. Račienė pasakoja, kad prieš keletą metų gavo naudotą vežimėlį, kuris jau buvo šiek tiek palūžęs. Jį paėmęs vyras manė, kad kartu su uošviu ratelius nesunkiai sutvarkys – juk remontuoja automobilius. Pasirodė, kad vežimėlio remonto specifika kitokia, vyrams nepavyko jo suremontuoti. Tiesa, iš pradžių išsėtine skleroze serganti A. Račienė į vežimėlį atsisėsdavo tik retkarčiais. Vėliau, kai jo prireikė nuolat, pamatė, kad priemone beveik neįmanoma judėti: tarška, barška, blogai rieda, nepatogu sėdėti, sunku sukti ratus. Moteris nusprendė, kad vežimėlis netinkamas. Ji kreipėsi į Techninės pagalbos neįgaliesiems centro (TPNC) Panevėžio filialą – norėjo vežimėlį pakeisti. Jai liepė kreiptis į socialinių paslaugų centrą, kuris išdavė vežimėlį. Moteris sako susierzinusi – jai, sunkiai judančiai, sunku važinėti po miestą, orientuotis jame. A. Račienė sako tuomet nesupratusi, nei kur jai reikia važiuoti, nei dėl ko, tad nusivylusi grįžo namo. Informacija apie tai, kad moteris negali naudotis turimu vežimėliu, pasiekė „Bičiulystės“ redakciją. Paklausus, ar konsultavosi su vežimėlius remontuojančia įmone, Aušrą nustebino: o galima? Ji nedelsdama užsiregistravo internetu ir netrukus sulaukė skambučio. Meistras į A. Račienės namus Panevėžio rajone atvyko po 4–5 dienų. Apžiūrėjęs vežimėlį, jis iškart suprato bėdą ir per trumpą laiką vežimėlis buvo sutvarkytas. Meistras tuo pačiu pakeitė ir vaikštynės stabdžius. A. Račienė sako iš pradžių negalėjusi patikėti, kad taip lengvai išsisprendė jos bėdos ir tai nieko nekainavo. Ji tik stebisi, kodėl anksčiau niekas nepaaiškino, kad yra tokia paslauga.


Ne visi žino apie paslaugą

UAB „Kasko Group/ Kid-Man“ importo-eksporto vadovas Ramūnas Sabaliauskas sako apgailestaujantis, kad žmonės iki šiol dar nežino, jog neįgaliųjų priemonės remontuojamos nemokamai asmens namuose. Jis akcentuoja, kad tai nėra įmonės labdaringa veikla – už šią paslaugą sumoka valstybė. Kitaip tariant, įmonė turi pasirašiusi paslaugų teikimo sutartį slaugos ir neįgaliųjų techninės pagalbos priemonių remonto paslaugoms teikti visoje Lietuvoje, išskyrus Klaipėdos apskritį (čia vežimėlius remontuoja VšĮ „Likimo laiptai“). Įmonė remontuoja ir individualiems poreikiams pritaiko visas neįgaliųjų priemones, išskyrus elektrines.

Pasak R. Sabaliausko, remonto paslauga nemokamai teikiama jau apie 20 metų, bet kai kuriuose regionuose, galima sakyti, jos iš viso nebuvo. „Kasdien sulaukiame skambučių, kai žmonės nustemba, kad tokia paslauga egzistuoja“, – pritaria ir klientų aptarnavimo vadybininkė Irina Krečienė. Ji patvirtina – „Kid-Man“ meistrai važiuoja visur, kur žmogus begyventų. Tereikia paskambinti arba užsiregistruoti internetu. Tiesa, tai nereiškia, kad paslauga bus suteikta iš karto. R. Sabaliausko teigimu, laukti tenka iki 10 dienų. Vilniaus apskrityje į namus meistras vyksta 2 kartus per savaitę, Kauno, Panevėžio regionuose – po 1 kartą, Alytaus, Šiaulių, Telšių apskritys lankomos kas antrą savaitę. I. Krečienė patikina, kad planuojant išvykas atsižvelgiama į užsakymų kiekį. Didelė dalis klientų yra iš Vilniaus, dėl čia dirbama daugiausiai laiko, bet kartais, kai padaugėja registracijų kitame mieste, į jį meistras važiuoja net ir 3 kartus per savaitę. Norint paslaugos greičiau – kitą ar net tą pačią dieną – užsiregistravus galima pačiam atvažiuoti į remonto dirbtuves Vilniuje, kur taip pat remontuojamos, sutvarkomos iš socialinių paslaugų įstaigų surinktos naudotos priemonės. R. Sabaliauskas sako, kad iš kai kurių regionų įstaigos kreipiasi vis dar nedrąsiai, bet pamačiusios, kad priemonės grąžinamos švarios tvarkingos, pilnai sukomplektuotos, vis dažniau kviečia meistrą.

Remonto meistras važiuoja į namus, o dalis vežimėlių remontuojama dirbtuvėse Vilniuje. 

Remontuoja net ir nuošaliuose kaimuose

I.Krečienė pastebi, kad jauni žmonės ir didmiesčių gyventojai dėl priemonių remonto kreipiasi dažniau. Tai rodo, kad jie labiau prižiūri savo vežimėlį. Jos teigimu, vežimėliu rūpintis būtina – reikia periodiškai išvalyti ašeles, guoliukus, sutepti, sureguliuoti. R. Sabaliauskas ragina nelaukti, kol vežimėlis nebevažiuos, nesikankinti ir nebandyti remontuoti patiems. „Kuo ilgiau vežimėlis bus netinkamai eksploatuojamas, tuo sunkiau jį bus suremontuoti vėliau“, – sako „Kid-Man“ atstovas. Jis taip pat pabrėžia, kad nemokamai atliekamas ir individualus priemonės pritaikymas. Jei vežimėlis nepatogus, spaudžia, trina, sunku sukti ratus, taip pat reikėtų nedelsti ir pasikonsultuoti su meistru – gal jis tiesiog netinkamai sureguliuotas. Dažnai žmonės skundžiasi dėl neveikiančių reguliuojamų lovų. Tokiais atvejais taip pat verta kreiptis į remonto įmonę – gal lova tiesiog netinkamai surinkta.

Pasak R. Sabaliausko, remonto sandėlyje yra naujų kokybiškų detalių už maždaug 100 tūkst. eurų, o dalių įvairovė leidžia žmogui pasirinkti padangų ar vežimėlio priekinių ratukų rūšį, spalvą, kietumą, netgi pasikeisti ratlankį, jei jis netinka. Padangos keičiamos nemokamai, bet jei žmogus sutinka prisidėti (nuo 5 iki 20 eurų), jis gali turėti itin kokybiškas, varžyboms tinkamas padangas su apsauga nuo pradūrimo, skirtas važiuoti lygiais paviršiais ar bekele. „Visada naudojame naujas kokybiškas detales, kad nereikėtų po mėnesio dar kartą grįžti prie to paties vežimėlio. Tik išskirtiniais atvejais, kai nėra galimybės rasti originalios detalės, ji gaminama ar kitaip pritaikoma“, – sako R.Sabaliauskas.

Pasak I. Krečienės, kiek dažnai reikia profilaktinio remonto, priklauso nuo žmogaus judrumo. Jei jis dažnai lankosi gamtoje, važinėja nelygiais paviršiais, gali tekti vežimėlį remontuoti kad ir kas mėnesį. Taip pat pastebima tendencija, kad dažniau tenka važiuoti pas žmones, turinčius augintinių, nes namuose esantys plaukai įsisuka į ašeles. Tik įsitikinus, kad priemonę neracionalu, per brangu taisyti, kreipiamasi į TPNC, kad ji būtų pakeista į kitą priemonę.


Progresyvi ir šiuolaikiška kompanija

Pasak R. Sabaliausko, įmonė daug investavo, kad remonto paslauga būtų kokybiška ir atitiktų šių dienų technologinius standartus. Per porą metų pavyko pasiekti, kad viskas vyksta elektroniniu būdu – nebereikia popierinių formų, visa informacija yra sistemoje. Taigi bet kada galima patikrinti, kas buvo daryta konkrečiam žmogui, kokios detalės naudotos ir pan. Vienu mygtuko paspaudimu pateikiama ataskaita Techninės pagalbos neįgaliesiems cent­ras. „Visada atlikę darbą prašome klientų atsiliepimų. Džiaugiamės, kad dažniausiai jie būna aukščiausio įvertinimo“, – sako R. Sabaliauskas. Jis atkreipia dėmesį, kad įmonės atliekamų darbų kokybę patvirtina ISO standarto akreditacija.

Vežimėlių remontas – ne pag­rindinė įmonės veikla. Jie dar gamina ir parduoda įvairias techninės pagalbos priemones, taip pat jas nuomoja. R. Sabaliauskas neslepia – neįgaliųjų technikos remontas įmonei nėra pelningas. Reikėjo daug investuoti į informacinės sistemos sukūrimą, į naujus automobilius, detales. Vis dėlto optimizavus darbą, tinkamai paskirsčius resursus, išsilaikyti pavyksta.

Emilija STONKUTĖ
Autorės ir UAB „Kasko Group/ Kid-Man“ archyvo nuotr.

 

Rėmėjai

dnt_puslapyje_pirmas
SRfondas_puslapyje_antras
rėmėjai
TAIP PAT SKAITYKITE
rubrika portale TV3.lt