K, Lap
9 Nauji straipsniai

Vievis. Neišdildomi įspūdžiai

Vievio neįgalieji apsilankė „Atostogų parko“ gintarinėje saulės pirtyje.

Bendruomenių veikla
Nustatymai

Laiške „Bičiulystei“ Ka­rolina Naprienė dalijasi vasaros kelionių įspūdžiais.

Pačią karščiausią vasaros dieną, kai termomet­ro stulpelis pakilo virš 30 laipsnių, mes, Vievio neįgaliųjų draugijos atstovai, slėpėmės žiemos sode. Taip! Kretingos žiemos sode!

Į Kretingą atvykome iš Šventosios, kur džiaugėmės poilsiu prie jūros. Beveik visi Kretingoje lankėmės pirmą kartą, tad negalėjome atsistebėti miestelio švara ir grožiu, jo aikštelėmis ir skverais, gėlėmis ir vandens tvenkiniais. Pasimelsti ir pagal tradiciją uždegti žvakelių ėjome į Viešpaties apsireiškimo Švč. Mergelės Marijos bažnyčią, čia stebėjome vaikų krikštynas. Ši didinga gotikinio stiliaus šventovė yra seniausia bažnyčia Žemaitijoje, pastatyta 1617 m. ir gausiai lankoma tiek turistų, tiek vietinių. Visus sudomino priešais bažnyčią esantis paminklas iškiliai Žemaitijos asmenybei Jurgiui Pabrėžai.

Prieš aplankydami žiemos sodą ilgokai vaikštinėjome po Kretingos muziejų. Šio krašto istorijos ekspozicija įrengta buvusiame dvaro ūkvedžio name. Apžiūrėjome ir etnografinę ekspoziciją, įrengtą vandens malūne. Visi pastatai restauruoti ir yra reprezentacinė dvaro sodybos dalis. Jie įtraukti į nacionalinį Lietuvos vertybių registrą. Kretingos dvaras žinomas nuo 1874 m. Jį nusipirko grafas Juozapas Tiškevičius. Jo iniciatyva įkurtas ir iki šiol veikiantis Žiemos sodas – botanikos ekspozicija nuo kaktusų kolekcijos iki bugenvilijos žiedų. Stebėjomės augalų įvairove, grožiu ir tvyrančia ramybe. Amatų centre pasigaminome po suvenyrą ‒ kaldintą monetą. Pailsėję nuo alinančio karščio, važiavome į poilsio ir pramogų parką. Skaniai pavalgę, apsirūpinę suvenyrais, kelionę tęsėme. Mūsų tikslas ‒ gintarinė pirtis.

Gintarinė saulės pirtis ‒ pirmoji natūralaus gintaro pirtis pasaulyje, kurioje sumontuotos 3 tonos natūralaus Baltijos gintaro. Pastebėta, kad įšilęs gintaras į aplinką skleidžia žmogaus organizmui naudingas medžiagas – gintaro rūgštį. Pati pirtis įrengta poilsio ir sveikatingumo komplekse „Atostogų parkas‘‘.

Vakare grįžome į Šven­tąją. Jūra mus sutiko grėsmingomis bangomis. Buvo labai vėjuota, plevėsavo maudytis draudžianti raudona vėliava, bet jodo prisotintu oru galėjome mėgautis iki soties.

Namo važiavome kupini įspūdžių ir, žinoma, sveikesni nei atvažiavome. Esame dėkingi Vievio neįgaliųjų draugijos pirmininkei Marijai Slavinskienei už tai, kad rūpinosi kiekvienu iš mūsų, gerai organizavo poilsį, subūrė draugišką kolektyvą.