K, Gruo

Palanga. Kelionė į Šiaulių kraštą

Bendruomenių veikla
Nustatymai

Palangos neįgaliųjų draugijos narys Valdas Umbrasas laiške „Bičiulystei“ rašo apie išvyką į Šiaulių kraštą.

Vieną gražią vasaros dieną pilnas autobusas Palangos ir Kretingos neįgaliųjų važiavo į ekskursiją po Šiaulių kraštą – Naisius ir Kryžių kalną.

Naisiuose mus pasitiko gidė Ernesta. Pirmiausia pabuvome bendruomenės kultūros rūmuose įsikūrusiame Naisių žemės istorijos muziejuje. Gidė taip pat aprodė aikštę, kurios centre pastatytas saulės laikrodis, o tvirti senovės lietuvių raštais išmarginti vartai žvelgia į keturias pasaulio šalis. Po to pabuvojome Baltų žolynų muziejuje, kuriame auga vaistažolės, prieskoniai ir lietuviškų veislių gėlės. Taip pat aplankėme natūralioje gamtoje esantį pirmąjį Lietuvoje inkilų muziejų. Pavaikščiojome po Baltų areną, grožėjomės karališkų žalčių šeimyna. Buvome prie Alkos kalno. Jo viršūnėje įrengtas aukuras, į kurį žvelgia Praamžiaus, Perkūno ir velnio skulptūros. Tai senojo lietuvių tikėjimo šventvietės – alkakalnio atspindys.

Apsilankėme Žemaitukų žirgyne, kuris užsiima žirgų veislininkyste, užtikrinant jų išlikimą.

Buvome ir keramikos dirbtuvėse, kur sužinojome daugiau apie šį amatą, pasiklausėme pasakojimo apie keramikos istoriją. Grįždami užsukome į Kryžių kalną, aplankėme šalia jo įsikūrusį vienuolyną.