Kazlų Rūda. Ar mokame rūpintis savo sveikata?

Viduryje – lektorė Ramutė Kunigiškienė.

Bendruomenės balsas
Nustatymai

Vitalija Kavaliūnaitė laiške „Bičiulystei“ rašo apie įdomią ir naudingą paskaitą Kazlų Rūdos neįgaliųjų draugijoje.

Gyvename informacijos pasaulyje, tačiau tikrai visko nežinome. Tvarkome, švariname namus, o apie savo kūną nepagalvojame. Todėl į Kazlų Rūdos neįgaliųjų draugiją (pirmininkė R. Sarapinavičienė) buvo pakviestos Marijampolės savivaldybės visuomenės sveikatos biuro (VSB) specialistės, vykdančios ES finansuojamą projektą „Sveikos gyvensenos skatinimas Marijampolės, Kalvarijos, Kazlų Rūdos savivaldybėse“. Kaip rūpintis sveikata, ją saugoti pasakojo VSB lektorė Ramutė Kunigiškienė. Pasak jos, gera savijauta priklauso nuo to, kaip mes judame, ką valgome, kaip tvarkomės su dvasine sveikata. Vandens reikėtų išgerti 8 stiklines per dieną, lėtai valgyti, maistą gerai sukramtyti, nes sotumo jausmas ateina po 15–20 minučių.

O kaip ir ką valgyti? Morkos, burokėliai, moliūgai yra saldūs, o kitos daržovės – kopūstai, agurkai, pomidorai, svogūnai, salotos – tinka su visu maistu: mėsa, žuvimi, silke. Labai sveika valgyti raugintus produktus: kopūstus, agurkus, grybus, burokus, moliūgus. Vaisiai, uogos valgomi prieš pagrindinį valgį. Geriausiai įsisavinami tie, kurie auga Lietuvoje: obuoliai, kriaušės, slyvos, vyšnios... Mūsų maistas turi būti įvairus. Nepakenks ir gabalėlis sūdytų lašinių (sveikiau nei rūkyti) su svogūnu ir rugine duona. Naudingi tik viso grūdo miltai. Reikia nepamiršti ir sėklų (saulėgrąžų, kanapių, linų sėmenų) bei riešutų.

Kalorijų perteklių (jei persivalgome, mėgaujamės saldumynais) galime panaikinti judėdami spartesniu žingsniu kasdien bent po 30 minučių, tačiau geriausiai būtų nepagailėti ir 60 minučių.

Nepamirškime ir dvasinės sveikatos, sielos ramybės: kalbėkimės su bičiuliais, nelaikykime pykčio, atleiskime, pamirškime nuoskaudas, nedraugaukime su alkoholiu. Svarbu ir ramus miegas 8 valandas.

R. Kunigiškienės paskaita motyvavo susirinkusias moteris pradėti gyventi sveikiau.

Ramutės Sarapinavičienės nuotr.

 

Rėmėjai

dnt_puslapyje_pirmas
SRfondas_puslapyje_antras
rėmėjai
TAIP PAT SKAITYKITE
rubrika portale TV3.lt