Zarasai. Keliaukime – Lietuva nuostabi

Zarasiškiai grožėjosi Birštono apylinkėmis.

Bendruomenės balsas
Nustatymai

„Zarasų rajono neįgaliųjų draugijos nariai džiaugiasi aplankę seniausią ir gražiausią Lietuvos balneologijos kurortą – Birštoną“, – laiške „Bičiulystei“ rašo Laima Gorpinič.

Birštono kurortas – nepakartojamas dėl savo unikalios gamtos ir Nemuno kilpų vingių. Kurortas apdovanotas natūralios gamtos turtais: trykštančiais mineralinio vandens šaltiniais, gydomuoju purvu, švariu oru ir palankiu sveikatai klimatu.

Tik atvykusius mus pasitiko Birštono neįgaliųjų draugijos pirmininkė Julė Senavaitienė ir po miestą lydėsianti gidė Nijolė Juozaitienė. Ekskursija prasidėjo nuo Birštono Šv. Antano Paduviečio bažnyčios. Paskui visi norintys basomis pasivaikščiojo po netoliese įrengtą Kneipo taką, kuriame kas pusantro metro keičiasi paviršiaus danga – nuo švelnaus smėlio, įvairaus dydžio akmenų iki eglių šakų bei kankorėžių. Kojas atgaivinti galima ir mineralinio vandens baseinėlyje, o rankas iki alkūnių merkti į specialų mineralinio vandens fontaną.

Didžiausia miesto dovana jo lankytojams – nemokamas mineralinis vanduo. Juo, trykštančiu iš „Birutės“ šaltinio bei Geltonosios biuvetės, pasimėgavome ir mes. Pasigrožėjome Birštono kurhauzu, 2006 m. įrašytu į architektūros paveldo objektų sąrašą. Pasivaikščiodami priėjome prie Vytauto kalno, ant kurio stovėjo medinė Birštono pilis. Nuo jo atsiveria nepakartojama Nemuno kilpos panorama. Vaikštinėdami Nemuno krantine (jos ilgis apie 2 km), sustojome prie šviesiai rausvo granito skulptūros Vytautui Didžiajam, užsukome pailsėti į „Birutės vilą“. Čia visi norintys gali kvėpuoti sveikatai naudingu mineralinio vandens prisotintu oru, atgauti jėgas, mankštintis, gurkšnoti vaistažolių arbatą.

Birštono neįgaliųjų draugijos pirmininkės J. Senavaitienės kvietimu aplankėme draugijos kūrybinių darbų parduodamąją parodą. Parodos eksponatai labai įvairūs, kruopščiai atlikti. Galima įsigyti vėrinių, apyrankių, segių, nėrinių, mezginių, žaislų ir pan.

Ekskursijos programą paįvairino sakralinis muziejus, skulptūromis išpuoštas miesto parkas, jame esantis mineralinio vandens garinimo bokštas. Valandą Nemuno vingiais paplaukiojome pramoginiu laivu „Vytenis“, mėgavomės pakrančių vaizdais, garsiausia konglomerato uola – „Ožkų pečiumi“.

Viešnagę Birštone baigėme žvalgydamiesi iš aukščiausio apžvalgos bokšto Lietuvoje (apžvalgos aikštelė – 45 m aukštyje, viso bokšto aukštis – 55 m, 92 m virš jūros lygio). Tik pabuvęs danguje supranti, kokiame gražiame krašte gyveni, koks kerintis kraštovaizdis atsiveria prieš akis.

Džiaugiamės pasirinkę įspūdingą kelionę į Birštoną. Dauguma ten lankėsi pirmą kartą, kiti buvo buvę labai seniai. Keliaukime – Lietuva nuostabi. Nuoširdžiai dėkojame Zarasų rajono neįgaliųjų draugijos pirmininkei Vilhelminai Dubnikovai už šią kelionę.