S, Gruo

Bendruomenių veikla
Nustatymai

Neringa:

Aldona Balsevičienė „Bičiulystei“ rašo apie įspūdingą kelionę.

Retas miestas gali pasigirti dideliais atstumais tarp gyvenviečių. O Neringa gali. Mes, Nidos, Preilos, Pervalkos, Juodkrantės gyventojai, stengiamės kuo dažniau sueiti, vienas į kitą pažiūrėti, šypsena pasidalyti. Tai labai sėkmingai atlieka Neįgaliųjų draugija su nenuilstančia vadove Liucija Olšauskiene.
Nors ruduo, dienos tamsesnės, dažnai pašlaksto lietus, pasiryžome leistis į kelionę autobusu per visą Lenkiją iki Drezdeno. Nusprendėme, kad dar užteks jėgų ir ryžto įveikti 4 dienų išvyką.
Prieš akis bėgo Suvalkijos lygumos, kalneliai, gražūs namai. Viskas primena Lietuvos praeitį, jos istoriją. Smagu, kai keliaujant po Lenkiją niekas nestabdo, nereikalauja dokumentų – pasijutome tikrais Europos piliečiais.
Vokietijoje nustebino uolėti kalnai smailiomis viršūnėmis. Kai kurios iš jų virš jūros lygio iškilę net 400 metrų. Pasiryžome kopti daugiau nei 200 metrų aukštyje vinguriuojančiu takeliu. Pasižiūri žemyn – matai upę, žmones lyg taškelius, žaislines mašinas. Jei praėjome tokiais takais, reiškia, dar nepasenome.
Aplankėme ant aukšto kalno stūksančią XIII a. pilį, kurios neįstengė įveikti joks priešas. Gyventojai turėjo maisto atsargų, vandens, malkų.
Vakare laukė kelionė garlaiviu Elbės upe. Gaila, kad tamsa užgožė krantus, pastatus.
Nepamirštamas Drezdenas su Cvinger rūmais, paveikslų galerija, porceliano muziejumi. Grožėjomis nuostabiais paveikslais, ėjome iš vienos salės į kitą. Patekę į porceliano muziejų, grožėjomės pasakiškais darbais iš porceliano. Kiekvienas darbas, mažas ar didelis, traukė akį, džiugino širdį. Tai nepamirštama.
Grįždami iš Drezdeno stabtelėjome apžiūrėti medžioklės rūmų, kurie stebino žvėrių galvų, papuoštų ragais, iškamšomis. Tiek daug ir tokių įspūdingų nebuvome matę.
Nors pavargome, bet kelionė mus praturtino, sušildė visų širdis.
Esame dėkingi pirmininkei Liucijai, vairuotojui Ramūnui, gidui, Neringos savivaldybei už globą.