Turininga kelionė į Stokholmą

Bendruomenės balsas
Nustatymai

Kėdainiai:

„Bičiulystei“ atsiųstame laiške Celestina Rimavičienė pasidalijo kelionės į Švediją įspūdžiais.

Jau vasara užleido vietą rudeniui, dienos vis trumpėja, saulutė vis rečiau žvelgia į žemę. Ir nuotaikos tokiu oru niūresnės, tačiau Kėdainių rajono neįgalieji nepasiduoda.

Vieną ankstų rytmetį gerai nusiteikę išvykome į ekskursiją. Autobuse mus, 51 ekskursantą, pasitiko gidė Valerija.

Pirmiausia nuvykome į Estiją. Taline mūsų laukė pažintinė ekskursija po miestą. Pavakary kruiziniu laivu išplaukėme į Stokholmą. Dauguma tokiu dideliu laivu plaukėme pirmą kartą, iš laivo denio žavėjomės daugybe salelių jūroje. Visose jose gyvena žmonės. Matėme, kaip kateris-taksi plukdo salų gyventojus. O kai vakare į jūrą leidosi saulė, šiuo romantišku vaizdu negalėjome atsigėrėti.

Iš ryto patraukėme į Stokholmą susipažinti su švedų gyvenimu. Stebėjome, kaip prie Karalių rūmų keičiasi sargyba, pabuvojame „Vazos“ muziejuje. Jame eksponuojamas didžiulis medinis karališkas laivas, kuris pirmą kartą išplaukė 1928 m. rugpjūčio 10 dieną ir iškart nuskendo. 1961-aisiais laivas buvo iškeltas į paviršių ir restauruotas. Pagal rastus puikiai išsilaikiusius žuvusiųjų skeletus buvo atkurti šių žmonių biustai. Netoli laivo – memorialinė lenta nuskendusiam laivui „Estonija“. Ten radome keturias lietuviškas pavardes. Lankantis Stokholme į šį muziejų tikrai verta užsukti

Vėliau grožėjomės gražiais ornamentais išpuoštomis bažnyčiomis, kitais pastatais. Pastebėjome, kad daug švedų į darbą važinėja dviračiais. Šalis turtinga, ekologiška.

Vakare vėl grįžome į laivą. Naktį perplaukėme jūrą ir iš Talino autobusu patraukėme į Rygą. Apžiūrėjome visas įžymybes ir patraukėme Kėdainių link. Namo grįžome energingi, sveiki ir laimingi. Esame labai dėkingi Neįgaliųjų draugijai už tokią įdomią ekskursiją.