Kaišiadorys. Išvyka į praeitimi ir žmonėmis garsius Anykščius

Keliautojai aptaria ekskurijos maršrutą su gide Audrone (kairėje).

Bendruomenės balsas
Nustatymai

„Bičiulystei“ atsiųstame laiške Kaišiadorių rajono neįgaliųjų draugijos renginių organizatorė Dalia Sinkevičienė papasakojo apie turiningą išvyką į Anykščių kraštą.

Ankstyvą rytą du autobusėliai, pilni gerai nusiteikusių žmonių, pajudėjo iš draugijos kiemo – išsiruošėme į savo praeitimi ir žmonėmis garsų Anykščių kraštą. Nuotaika dar labiau pagerėjo, kai pro debesis šyptelėjo saulė, o už langų vis keitėsi nuostabūs Lietuvos vaizdai. Anykščiuose mūsų laukė gidė Audronė, su kuria aptarėme ekskursijos maršrutą ir iškeliavome.

Nesuklysiu sakydama, kad visi pirmą kartą gyvenime pamatė nuostabaus grožio akmenų dulkėmis tapytus paveikslus. Kiek daug darbo, kantrybės ir meilės gimto krašto grožiui turėjo autorius – tautodailininkas Stanislovas Petraška, sugebėjęs sukurti tokį stebuklą. Toliau mūsų laukė kitas, ne mažiau savo istorine praeitimi žymus objektas – Anykščių Šv. Mato bažnyčia. Tai aukščiausia bažnyčia Lietuvoje (iki Pirmojo pasaulinio karo ji buvo 84 m aukščio, dabar – 79 m). 2012 metais viename bokšte įrengta apžvalgos aikštelė, į kurią veda 186 laipteliai. Aikštelėje atsiduri po trimis varpais, o pro langus atsiveria Anykščių apylinkių panorama. Tik labai gaila, kad ne visi galėjo įveikti tuos laiptelius.

Akmens dulkėmis nutapyta Anykščių Šv. Mato bažnyčia.

Senamiestyje daug žalumos, gausu skoningai apželdintų gėlynų, palei Šventosios upę nutiestas sveikatingumo takas. Anykščiai turi kurortinio miesto statusą, todėl čia labai palaikomas ir skatinamas smulkus bei namudinis verslas. Vienas iš tokių pavyzdžių – miela parduotuvėlė-kavinukė, kurioje ne tik paragavome gilių kavos, bet ir lauktuvėms nusipirkome pienių kavos.

2010 metais duris atvėrė pirmasis Lietuvoje Angelų muziejus, kuriam savo sukauptą profesionalių menininkų sukurtų angelų kolekciją padovanojo Beatričė Kleizaitė-Vasaris. Kolekcija nuolat papildoma naujais angelais. Čia yra ir paslaptinga Angelų pašto dėžutė, į kurią savo užrašytus norus įmeta lankytojai. Stebuklų angelas išpildo visus norus, tik reikia labai to trokšti... Šiame sakralinio meno centre saugoma ir eksponuojama Anykščių klebono monsinjoro Alberto Talačkos dailės kūrinių kolekcija ir bib­lioteka, kurioje sukaupta daugiau kaip 4 tūkstančiai vertingų knygų ir apie 400 rankraščių.

Kokia gi būtų ekskursija, jei neaplankytume Medžių lajų tako komplekso, esančio garsiame Anykščių šilelyje. Lajų takas – pirmas takas visoje Rytų Europoje, kur galima pasivaikščioti medžių lajų lygyje. Tako ilgis – 300 m, aukštis – 34 m nuo žemės paviršiaus. Takas baigiasi 34 m aukščio apžvalgos bokštu.

Nuo Medžių lajų tako iki Dainuvos nuotykių slėnio kursuoja pramoginis traukinukas, patraukęs ir mūsų keliautojų dėmesį. Pasivėžinome „su vėjeliu“ ir nužingsniavome iki Puntuko akmens. Archeologų manymu, šį riedulį paliko Skandinavijos kalnų ledynai prieš 14 tūkstančių metų. Metai ir gamta daro savo darbą: vis labiau gilina įtrūkimus, ardo akmenį, todėl ateityje Puntukas turės jį saugantį stogą.

Atėjo laikas atsisveikinti su miela gide Audrone. Jai padovanojome savo rankų darbo suvenyrą, o gidė mums įteikė pačios keptą didžiulį duonos kepalą.

Pasukome atgal, bet dar ne namo, nes mūsų laukė legendomis apipintas, stebuklingų galių turintis Kavarsko Šv. Jono šaltinėlis. Gaivi tyro vandens versmė prasigraužia į žemės paviršių 134 m aukštyje. Apie šaltinėlį, apie prie jo vykstančias šventes ir apie patį Kavarską papasakojo šio miesto seniūnas Algirdas Gansiniauskas. Tokioje vietoje mūsų pietūs įgavo vos ne mistinę reikšmę – ragavome gidės Audronės naminę duoną ir gėrėme stebuklingą šaltinėlio vandenį. Pasistiprinome, pailsėjome ir pasukome namų link, kur mūsų laukė draugijos pirmininkė Stanislava Globienė. Jai parvežėme lauktuvių: naminės duonos, stebuklingų galių turinčio vandens ir suvenyrinį angeliuką iš Angelų muziejaus, kuris jaukiai nutūpė draugijos patalpose.

Tikiuosi, ruduo mūsų draugijos nariams atneš dar ne vieną įsimintiną pramogą, kelionę ar renginį, nes planuose jų tikrai yra.